Logo sommerfugl

lørdag den 26. april 2008

Søs Fenger: Aller, aller sidste time

Søs Fenger
Tilbage i 1995 indsang Søs Fenger (også på MySpace) titelmelodien til ungdomsgyseren Sidste time. Den var skrevet til filmen af Elisabeth Gjerluf Nielsen, men teksten egner sig fint til at blive tolket uden at tænke i gyserbaner. Søs Fenger havde den efterfølgende med på CDerne Camouflage og Gamle Flammer. Jeg tolker primært sangen ud fra at det handler om at livet er smukt og skal leves, især da døden kan være nær.


Tak til TSJ for henvisningen til hendes blog indlæg "Flyv med mig ud i solen..." med en MP3 udgave af sangen. Ovenfor kan det ses at jeg også fandt den på YouTube, som en musikvideo lavet af en HF gruppe. Det er de sluppet godt fra, og jeg gengiver her en del billeder derfra sammen med teksten:

Sidste time

Sommerfugl
Smyg dig ud af dit støvede natmørkeskjul
Sommervind
Lokker vildt, hvisker blidt
kysse øre og kind
Flyv med mig ud i solen
Flyv mig ud på alle drømmene af dine

Før klokken ringer ind
til aller, aller sidste time

Sidste time

Sommernat
Kalder sovende hjerter
og hvisker os at, vi skal
foldes ud
Mens vi stadig har længsler
bag kød, blod og hud
Flyv med mig ud i solen
Flyv mig ud på alle drømmene af dine

Før klokken ringer ind
til aller, aller sidste time

Sidste time

Sidste time, sidste frist, sidste skrig
Lige om lidt så er alting forbi
Sidste time, sidste dans, sidste tog
Luk mig op
Løft mig ud i det svimlende blå
Flyv med mig ud i solen
Flyv mig ud på alle drømmene af dine

Før klokken ringer ind
til aller, aller sidste time

Sidste time

Før klokken ringer ind
til aller, aller sidste time

... klokken ringer ind
til aller, aller sidste time

Sidste time

...sidste time...

...sidste time...

...sidste time...

...sidste time...

... sidste time ...

Sidste time



Himmel


0 comments:

Logo sommerfugl